Midsommar

Herregud, jag har lärt mig en läxa. Jag var och gjorde ärenden i stan igår. Jag var på plats innan öppning i och med sko-rean (kan ni tänka er, jag skulle köpa skor). Så det var ju nästan inget folk och parkeringar fanns det gott om. Så tog jag mig igenom stan. In till bolaget. MISTAAAAAAKE! Det ENDA jag skulle ha fanns ju givetvis inte...
Sedan in på Hajen, ännu större MISTAAAAAKE! För det första var det ju kö ner bara för att komma in till parkeringen. Sedan skall vi inte tala om folkmängden där inne, dessa stackars småbarnsmammor, fruktansvärt trötta mammor med 10 barn springandes runt omkring sig. När jag väl fick armbågat mig fram till färskpotatisen, jag har aldrig varit med om dess like till grottmänniskobeteende alltså! Det stod ett gäng neandertalare och grymtade och frustade över denna potatis. Potatisspadar flög i luften och armbågarna var vassa. Vassast vann faktiskt. Så jag väntade och väntade på att jag skulle kunna få fångat en spade. Till slut gick det.
Sedan var det uppsatta stationer med stora klungor av folk. Färskpotatis-gräddfil-jordgubbar-gräslök-sill. Det gick inte att komma fram.
Sedan var ju kön minst 2 mil lång, och folk handlar ju inte direkt lätt dagen innan midsommar. Så där stod jag med min korg bakom ett helt gäng överfulla oversize vagnar. Det var ju väldigt spännande...
Helt slut kom jag därifrån och åkte direkt hem till kära gammelmormor för att få lite macka och kakor. Jag köpte med mig glass som jag vet hon älskar så. Det var jättemysigt!
En natt på jobbet och nu har jag gått på semester för första gången i mitt liv! Två härliga veckor framför mig!
Efter natten på jobbet blev det midsommarlunch hos mamma och pappa. gott, gott, men stackars mamma är inte helt kry. Men vi tackar ändå för en mysig lunch :)
Nu är det dags för paltkoma efter en redig middag bestående av lax, lamm, färskpotatis och hemmagjord sås.
//M

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för att ni kom ,det var trevligt. Jag jobbar på att krya på mig.

2012-06-23 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0