Fundering

Vad är det med oss svenskar egentligen? Så avvisande och reserverade. Till exempel, när jag skulle åka tåget från Veddige till Varberg. Det stod en tjej längst bort på perrongen och jag ställde mig längst ut på andra sidan. Sedan kom det en kille och han gick och ställde sig i mitten, det var nästan så han tittade på oss för att verkligen vara säker på att han inte var för nära någon av oss.
Samma på bussen, sitter det en person längst bak så vips, är alla 5 platser upptagna. Sitter det någon i busskuren, så räcker det inte ens att man inte sätter sig ner, utan man går inte in i busskuren över huvudtaget, det är ju fullt...

Liten fundering jag hade idag.

Dags att göra sig i ordning så man kan gå iväg och klippa sig!



//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0