Ny elektronik!

I tisdags bestämde vi oss för att åka till Ge-Kås. Inget ovanligt med det, det är ju liksom sånt vi gör ibland. Så vi åkte dit, tittade runt lite granna, plockade ihop lite smågrejer.
Vi har pratat ett tag om att skaffa något Xbox eller Ps3 eller nåt sånt där. Så såg vi att dom sålde konsoler på Ge-Kås så vi köpte ett Xbox med Kinect. Roligt!!! Samlade på oss lite spel och så också.
Väl hemma för installation.
Det var någon sladd som fattades så Tobias åkte iväg och köpte den.
Installationen fortsätter.
Det saknas ännu en sladd så Tobias åker iväg igen.
Medan jag diskar och rensar ur kylen hör jag bara ett kras. Då hade TV:n som vi tagit ned från väggen vält från TV-bänken och gjort en redig faceplant på golvet. Displayen klarade sig så vi slapp dammsuga men på insidan hade det rasat och jag fick ju panik, ringde Tobias och sa helt enkelt att vi behöver en ny TV:
Sagt och gjort. Vi åkte iväg på en gång bara för att köpa en ny TV, sen hem för att äntligen avsluta installationen utan fortsatta större komplikationer och nu funkar allt som det skall! Phew, det gick åt några tusenlappar, men nu har vi ett nytt Xbox och en ny TV. Det får la det vara värt då.
Inte nog med allt, tiden stannade ju upp när TV:n kraschade och all fokus hamnade på detta, så när vi kom hem igen märkte jag att kylen hann jag ju aldrig stänga innan vi åkte heller, så där hade den stått och värmt upp sig, menmen. Det var bara att ta bort huvudet under armen och fästa det på halsen igen! Får se hur länge det håller sig där ;)
//M

Kommentarer
Postat av: Atti G-Hällman

låter som en alldeles vanlig tisdag , eller

2012-09-01 @ 18:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0