Dagens ungdom

Jag tog bussen idag, som vanligt och hela landsbygdens kids skulle till skolan. Rena dödsdomen att sitta på den bussen. Att det faktiskt bor så många i bushen?
Men hur fan ser dagens ungdom ut? Och ja, jag får säga dagens ungdom, för jag är 20 nu (:
Vi tar killarna till exempel. Alldeles för stora tröjor tillsammans med byxor som sitter vid knäskålarna. Håret då? Två burkar vax och sedan ställer dom sig i en vindtunnel, full effekt, herregud, hur kan dom studera med håret i hela ansiktet och inte kan läsa i böckerna? Jag visste inte att fettigt hår som ser ut som man inte har tvättat på evigheter är inne. Kepsarna då? Försöker dom på riktigt att se ut som en rappare? Wannabe.

För att inte tala om tjejerna. Vad är målet? Att se ut som en lyxprostituerad docka? I så fall har dom lyckats kan jag ju säga. Kraftigt blonderade med extensions ända ned till ryggslutet som inte ens matchar det färgade håret! Så skall dom tvunget ha det till att se ut som dom inte har borstat det på flera veckor. Trassligt, slitet och helt makalöst räligt. Smink eller en mask i regnbågens alla färger som dom har klistrat fast?

Vart är världen på väg?

Ville bara få det sagt.

(=
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0