20 år

Hur känns det att fylla 20 frågar dom. Det känns konstigt svarar jag. Det är lugnt, du kommer inte märka någon skillnad säger dom då.
Jasså? Då jämför vi:
Från 0 till 600 kronor hos tandläkaren, hur stor skillnad är det? Ungefär 600 kronor.
Från 14 till 23 kronor på bussen, hur stor skillnad är det? Ungefär 9 kronor.
Från 0 till 130 kronor hos doktorn, hur stor skillnad är det? Ungefär 130 kronor.
Och redan där är vi uppe i 739 kronor som jag inte har i bakfickan just nu tyvärr.

Så, faktum: Allting som inte har kostat pengar innan kommer att börja kosta pengar nu, och det som har kostat pengar innan kommer att bli dyrare.

Jo, men du får ju gå på systemet i alla fall säger dom då. Jo tack, om allting inte hade börjat kostat så jäkla mycket pengar så hade jag kunnat utnyttja den delen också...

Ett ytterligare faktum: Jag kommer fylla 20 år och det finns absolut ingen eller ingenting som kan göra någonting åt detta. Så då gör vi såhär i stället. Då firar vi! :D När man ändå inte kommer undan liksom ;)

Kalas i morgon! (:
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0