19 år!

Status: Gammal

Jag fyllde 19 år igår. Stor flicka. Jag fick en kamera av morsan och farsan. Och massa fina saker av syrran, en dunk bensin också vettu! Helt fantastiskt.
En present gick inte att slå in, så min kära överenergiska syster sa att så kan vi inte ha det och hon slängde ihop en skattjakt mitt i allting precis innan de skulle upp och väcka mig.
Så jag fick en lapp. Bakom "blommor". Jag letade som en blå, men jag fick lite hjälp med den och så fortsatte det. Jag sprang runt. In på vinden. Bland bollsport och pilar stod det på kortet.
Det stod en stor, tung papplåda precis innanför dörren, men det tänkte väl inte jag på. Morsan och farsan håller på att bygga om så det ser ju ut som det gör. Det blir väldigt fint där inne men jag tyckte det var alldeles normalt att det stod en låda i vägen.
Så när jag väl hade hoppat över den så började morsan och syrran asgarva bakom mig. (Farsan jobbade)
Jag bara... vaddå? Varför skrattar ni? Har ni flyttat piltavlan? Så jag gick över lådan igen för att se om piltavlan satt någon annan stans. De skrattade om möjligt ännu mer och till slut såg jag ett Det stod GRATTIS över hela den kartongen, haha. Och det var ett staffli där i :)
Så jag målade hela morgonen. Hur mysigt som helst.
Eller ja, när vi väl hade klurat ut hur man får ställt upp det. Det var ganska så klurigt. Jag och morsan satt där som två fån och skruvade på allt som gick att skruva på. Till slut fixade vi det! :D
Vi hade lite kalas för familjen och det klirrade till ganska rejält i Mallorca kassan ;)
Härligt, härligt.

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hjärtat,



kommer på nu att jag aldrig ringde, skickade ju bara bidraget till Mallorca-kassan via mina bulvaner. Själv fick jag sitta hemma med sjukt barn i knät. Lät dock som du fick en väldigt bra födelsedag. 19 år är en av mina favoritåldrar, den var grymt bra så njut av den (även om det kommer fler åldrar som är bra)

2009-03-23 @ 18:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0