Polisjakt

Lite roligt detta faktiskt.
Fredagen, dagen efter studenten var det dags för avslutning för alla andra. Det är väl klart man festar då också. Så jag mötte Frida och Jezzi på Campino. Dom käkade där och så skulle vi vidare till Micaela.
Precis när vi hade rundat hörnet började väl polisen köra efter oss och till våran förskräckelse gled dom in lite snyggt vid kanten av vägen och stannade.
Vilken tur att vi kutade därifrån och gömde oss i närmsta trappuppgång...

...nä, skojade bara. Dom gick ut ur bilen och gav oss en lektion om alkohol. Yay!
Jag hade tre stycken 4,5 cider i påsen och som min kära kusin hade uttryckt sig, nu får dom ta och kamma sig! Ta tre stycken cider från en 19-åring. Vad är det för stil?
Då kände jag bara vilken tur ändå, jag satt hemma och funderade mellan 3 eller 4 cider. Hur många jag skulle ta med mig, och det blev 3. Så jag hade två stackars cider kvar hemma.
Vilken förfest det blev...
Men frida kände ju någon i nästa trappuppgång som kunde förse henne med alkohol. Jaja. Det fick väl gå!
Jag fick en fin polislapp som ligger här hemma någonstans. Först trodde jag att det var böter, men det får man bara om man dricker på offentlig plats, vi bar det bara.
Surt ändå.

Jag mår fortfarande sådär idag, men morsan var och handlade och efter min förfrågan köpte hon glasspinnar till mig, Hello Kitty pinnar (: Så himla gott var det!
I morgon skall jag antagligen träna lite. Fick ju 3 månaders medlemsskap på Friskvågen. Så det blir nog ett Bodybalance pass i morgon. Skulle egentligen börjat igår, men det kändes inte riktigt bra. Så vi får se (:

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0