Barnasinne

Jag har hört att det är viktigt att ha barnasinnet kvar, och det tror jag också på. Jag har märkt... att det har jag ju faktiskt med (:

Så... vad tror ni detta är? Den första naturliga tanken är väl att det är mat till kattungar? Och det har det varit också, men nu består innehållet av...
...

Mina gamla spelkulor! Yay!
...

Det är nämligen så att min 10 åriga kusin har börjat spela kula nu. Jag älskade verkligen att spela kula, och jag ägde alla! Sjukt grym var jag. Så när jag fick reda på att hon hade börjat spela så blev jag så glad, jag letade överallt efter mina gamla kulor. Jag visste ju att jag hade kvar dom. Rusade in i skrubben i mitt rum som en orkan och vände upp och ner på allting. Jag trodde alla kulorna låg i en glasslåda, så jag stirrade mig blind på den här jäkla glasslådan, bara det att den där burken stod framför mig hela tiden. Precis när jag gav upp kom jag på det ;) Så himla roligt!
Så jag och min kusin då, spelade som attan. Det märktes att det var ett par år sedan jag spelade nu... men hon och jag är på typ samma nivå, så det är jätteroligt att spela! Hon vinner ibland, och jag vinner ibland.
Sedan gick vi in och bakade chokladbollar. Vi gjorde två satser. En åt vi upp själva och en gjorde vi chokladbollar av, haha! Busigt...
Sedan gick vi ut och spelade kula igen (: Det roliga är att nästan alla kulor heter likadant som på min tid. Gud, jag låter gammal när jag säger så, men det var faktiskt så. På min tid hette de också så.
Eldis, blodis, prickis, blå hav, porsche, djungel, äggula, aggvita, spagetti, pirat, prinsessa, smöris, katt, rymdis, oljis, suddis, ölis, snäcka, turtle och Sverigekulan. Jag tror jag fick med de flesta jag vet namnet på. Sedan alla mixer av alla kulor som finns också, och vi skall inte tala om alla storlekar det finns! Minisar, vanliga kulor, minimitt, mitt, dank, big, dubbelbig och trippelbig. Helt sjukt vad man är påhittig :)

Roligt var det i alla fall och det tåls att göra igen!

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0