Löftadalen

Jag fick en kommentar av Joanna om undrade lite om Löftadalen. Så jag tänkte berätta lite om det.
Ja, jag kom in på skolan och skall börja där den 24 augusti. Det var faktiskt morsan tipsade mig om skolan. Jag hade inte haft en tanke på vad jag skulle göra efter studenten. Men som sagt, när öppet hus på Löftadalen var så var ju jag på studieresa på Mallorca i 5 veckor. Så jag och morsan bokade ett privat möte med läraren för konst- och bildlinjen. Det är mycket det dom går på. Att man visar intresse. De tittar inte så mycket på betygen utan det personliga brevet och intresset för att började är det som intresserar dom mest.
Så det var det jag gjorde. Jag har ju inte direkt bäst betyg i världshistorien. Så jag köpte lite fint papper och klurade ett tag på ett personligt brev. Innan sista ansökningsdatum hade gått ut så hade jag redan fått reda på att jag hade kommit in. Hur roligt som helst! Skolan var helt fantastisk. Målarateljén låg i princip på havet och utsikten där ifrån var ju något utom denna värld!
Där finns också en textil- och turism linje. Det verkar helt enkelt vara en skola som verkligen ser och bryr sig om varenda elev.
Så Joanna, jag rekommenderar dig att söka dit!

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0