Jobb

Från inget sommarjobb alls till två stycken! That's right, i år kör jag dubbelt upp. Faktum är att jag sitter just nu på en av mina arbetsplatser, AKA PO:s Trafikskola.
Här är jag receptionist och det innebär att det kan bli lite väl mycket dötid ibland. Så jag bestämde mig för att uppdatera bloggen så länge! Haha, så tiden går.
Jag har bunkrat upp med en Apelsinkrokant och en Powerade. Perfekt!
Idag har jag tagit emot lite telefonsamtal, tagit betalt, skrivit ut lite papper, fört in gårdagens elever i betalningspärmen och rangordnat dom efter efternamn i elevkortshållaren.
Jag har även ritat en blomma på en Post-it lapp. Dagens prestation ville jag kalla den där. Mycket vacker.
En del kunder krånglar mycket och en del är helt enkelt väldigt svåra att förstå då dom är ganska så "nysvenska". Inget illa ment men en del är så svåra att förstå att det är pinsamt.
Men oftast är det väldigt trevliga och tillmötesgående kunder jag får träffa som har överseende med att jag inte kan allting här och lär inte hinna lära mig allt under denna korta tid heller. Så det gör det hela lite trevligare att komma hit! (:
Här skall jag sitta veckan ut, sedan är det dags att ge sig tillbaka till Fun City och "kränga korv" som Malin väljer att kalla det, haha.
Vecka 31 sätter jag mig här igen och gör mitt jobb. Sitter. Typ.
Frågan är då, vad gör jag när jag får tråkigt här? Tja... jag har kopierat mitt elevkort ett antal gånger. Så fint så. Måla blommor på Post-it lappar är en hobby. Räkna gem funkar. Tittar igenom alla elevkort för att se hur många som har tagit fler körklektioner än vad jag gjorde. Ganska trevligt. Flinar åt folk som får P-böter precis utanför fönstret då där är en handikappsparkering, men skylten är ganska skymd så antingen så ser dom den inte, eller så skiter dom i det. Där kostar det 600 spänn att stå utan tillstånd. Great success! Läser mitt fina kort jag gav till dom i körkortspresent! Jag och mamma kom på ett sånt himla bra rim så det är inte sant. På torsdag är det ett år sedan jag tog körkort och det kortet står fortfarande framme så att alla kan se!


" Från Madelene Bengtsson"
Många tårar, många skratt
på fyra hjul, bakom en ratt
i en Seat Leon, liten men kvick
har jag nu fått lära mig alla trick
höger, vänster, backa runt hörn
Oskar har koll som en örn
stopplikt, landsväg, enkelriktad gata
och i motlut har jag fått lära mig starta
oljetryck, blinkers och däck spelar roll
man måste ju göra en säkerhetskontroll
att ta körkort var min grej
nu är jag Läjets gladaste tjej
POS bakom Preems mack
ni skall alla ha ett hjärtligt tack =) 

Copyright by Madelene och Camilla.

Visst var det fint? :D Dom blev superglada. Jag tänkte att dom har säkert fått nog av blommor och sån skit också, så dom fick det kortet och en systerkaka. Den blev uppskattad kan jag tro ;) Fika FTW!

Nä, nu får jag nog hämta en bit choklad till! Gottigottgott.

Håll tillgodo!

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0