Nyår!

Status: 2009

Jadå, nu är det ett nytt år. 2009 minsann. Tiden går ju så fort, nästa stopp är ju 19 år. Man känner sig faktiskt riktigt stor ibland, sedan är det studenten och sedan går man här... arbetslös xD Menmen, det får gå helt enkelt.

Nyårsafton var mysigt, company var här som vanligt, eller ja, det var näst intill öppet hus, folk kom och gick. Farsan och Companys farsa hade köpt den fetaste tårtan som vi brann av nere på stranden. Helt fantastiskt. Helt sanslöst häftigt.
Något sådant här ungefär :D

Fyrverkeri

Men alltid, alltid får man ju läsa överallt om hur många som har dött av raketer här och där, då och då. Men likförbannat står man utanför och smäller smällare som ingenting. Jag måste säga, att det är riktigt roligt (: Något brännsår här, och något brännsår där. Det får hellre gå.
Jag och och min yngsta kusin Paulin kämpade in i det sista för att det inte skulle bli några smällare över detta året. Alltid, alltid har det varit så att vi har hittat en påse med överblivna smällare från förra året, men klart vi skall ha mera. Och så om igen, nya påsar varje år med fyrverkerier så jag lovade mig själv att det inte skulle bli så, men jag köpte en låda till mig i alla fall, haha. Bumble<3 lovade att han skulle hjälpa mig.
Så jag, han och Paulin stod där ute och kämpade, tillslut la tändarna av, dom klena sakerna pallade inte kylan, så tände vi en tändpinne, sedan tog ju den slut, så tappra som vi var tände vi på tomtebloss och tände smällarna med, eftersom ett tomtebloss räcker till typ 2 smällare så gick det ju åt några stycken.
Vikingar som vi är var jag och Paulin ute allra sist och försökte få slut på allt. Så kommer vi in, huttrande med domnade tår och var så stolta.
TRO FAN INTE DET ÄR RAKETER KVAR I TRAPPAN PRECIS NÄR VI KOMMER IN! De jävlarna, stod i trappan och stirrade ut oss och psykade oss till max. Men vi orkade inte, vi orkade helt enkelt inte... så det fick vara. Likadant igen, kvarblivna raketer till nästa år (:

Nyårslöfte? Mitt största mål är att kunna slicka mig själv på armbågen innan detta år är slut.



Du kan ju inte förneka att du precis försökte slicka dig själv på armbågen, eller hur? ;) 

Men ärligt talat, jag skulle vilja säga att de vanligaste nyårslöftena är väl att gå ned i vikt och sluta röka /snusa, 50-50. Mitt mål är att gå upp i vikt och så vill jag börja träna yoga. Jag vill också kunna knyta ihop mig själv till en boll och lägga mig i en liten, liten låda. Vi får se om det blir så :)


2008, jag vad skall man säga. 1-års jubileum med Bumble<3, 18-årskalas och körkort. Börja tredje året på gymnasiet och gå på krogen. Några milstolpar senare, men har man blivit mycket smartare för det? Nja, det skulle jag väl inte vilja påstå. Vi får se om det blir någon skillnad när jag fyller 19 (:

För övrigt tror jag att min gran börjar må psykiskt dåligt, liksom mina stackars blommor, så kass som jag är på att vattna dom. De skall ha en eloge för deras insats och prestation!
Förlåt i alla fall<3

Tack för mig, håll tillgodo.



//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0