25/2-09

Status: Gör faktiskt läxor!

Och jag är ganska stolt över det. Idag har vart en hektisk dag och jag har jobbat på bra i skolan. Igår var det geografi prov. Det är en himla tur att jag inte prioriterar det ämnet med tanke på vilket betyg jag kommer få, haha xD

Idag tränade jag body balance. HELLOooo! Min kropp skrek bara, vad är detta för något? Musklerna rör på sig?! Vad kan denna outforskade känsla vara? Alldeles mystiskt.
Jodå, så sant som det var sagt. Det var faktiskt jag som rörde på mig. Fort gick det inte, men det gick.
Body balance skall ju i och för sig inte gå så fort i och med att det är en variant av typ yoga, tai chi, chi gong och alla dessa kinesiska ord. Jag vet bara att det var jävligt jobbigt och jag känner mig inte alltför vig när jag står där inne och folk ijämte mig är så himla viga.
Man kan jämföra dom och mig med spaghetti, gissa vem som är den okokta spaghettin?

Morsan har bakat underbara kolakakor som jag käkade innan efter maten och när jag tog en paus, och medan jag gjorde läxor. Sedan försvann dom upp i rök. Morsan måste ha gömt dom för mig.

Det gick hål i min vänstra socke idag. Och helt plötsligt kom jag och tänka på en grej. Stackars stortån liksom. Varför är det just den som alltid skall ta stryk? För så är det ju. Bara för att den är störst och sticker fram längst. Det är orättvist. 
Go stortån!

Nej, nu känner jag att jag borde sova snart. Nivån här blev just ganska låg.
Men först skall jag fortsätta göra läxor.

Tack för mig.

Dagens visdomsord: Skönheten finns i betraktarens öga.

//M

Kommentarer
Postat av: Therese

Vet du vad! Jag har haft ett hål i socken hela dagen, och det är faktiskt min "pekfinger-tå" som sticker ut! Rätt åt den, den kan också få ta lite skit :D Puss

2009-02-25 @ 22:23:09
URL: http://varbergsthessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0