Palma och Valdemossa

Det var ett tag sedan jag bloggade jag vet. Förlåt. Jag norpade några bilder av en kille i min grupp eftersom jag glömde kameran när vi var i Palma och Valdemossa.
Vi börjar med lite Palma och lite katedral (:

...
...
Bilduppladdningen är verkligen jätteseg, så ni får se alla andra bilder när jag kommer hem istället för här tar det evigheter att ladda upp dom.
Men en liten bild från Valdemossa måste jag ha med också (:
...
Det var väldigt vackert ladnskap där i Valdemossa och jag skulle lägga upp en till bild om det inte var så att bildfunktionen slutade fungera (IGEN). Menmen. Som sagt, jag har ju bilderna här så det är bara att glo när jag kommer hem. 

Lite annat då.
Jag har precis kommit ifrån första passet av min praktik idag. Hacka paprika och tomat, skala gurka och banan som aldrig förr! Man hade ju en del och göra och så fick man smaka på massor (A) Gottigottgott. Sedan fick vi lunch och jag käkade typ pommes frites, pasta med tomatsås en baguett, sallad med majonnäs och en kiwi.
Ni kan ta upp hakorna från marken nu gott folk, jag vet att det är fett mycket mer än vad jag brukar äta men det var väldigt gott :)

Häromdagen ringde min syster mig och sa att hon ville åka till Gran Canaria... no shit... det har hon velat ända sedan vi kom hem sist. Så fortsatte hon med att säga att hon ville boka en resa. Och där blev det allvar. Jag frågade om hon inte kunde vänta typ en vecka så jag kunde komma hem och diskutera med henne eller om hon helst ville bokat typ går. Hon sa att hon ville bokat för 4 timmar sedan så att det hade blivit billigare. På den fronten är jag lite som farmor, jag gillar inte riktigt överraskningar. Menmen, what the hell. Boka resan skrev jag till henne.
Och hon blev ju så fruktansvärt glad så hon visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen. Det är inte ofta jag ser min syster så himla entusiastisk, och det är verkligen roligt att se :) Så det här blir nog finemang. Men jag var orolig för skolan. För om jag komme rin där på Löftadalens folkhögskola inom konst och bild så vill jag inte missa skolan. Men det blev alldeles för mycket dyrare att boka en resa från lördag till lördag än från onsdag till onsdag. Så vi får se vad jag missar i s fall :/
Men, det kommer säkert bli hur roligt som helst syrran ;)

En liten händelse igår då. Ni vet, det har gått lång tid nu. Mycket att berätta. Det låg vitt pulver över hela andra våningen i block 1, där vi bor.
Och på övre våning bor bara våran grupp och en tysk familj. Och dom i receptionen hade hört att det hade vart spanjorer där och härjat men hur kunde vi få skiten då? Jo, då var det helt plötsligt vi som hade släpat dit spanjorer som hade ställt till med problem :S Wtf. Så lärarna sa det, alla som bor på våning två skulle gå upp och städda upp det. Och där satt jag, och kände hur turen bara svämmade över mig. För jag bor på våning 1 (:
Men klart som korvspad så var jag ju tvungen att se hur det verkligen såg ut. Och det var ju helt sanslöst. Någon måste ju ha sprungit genom hela korridoren med brandsläckaren. Det var vitt pulver ÖVERALLT. På golvet, i taken och till och med i några rum! Ingen dammsugare, inga ansiktsmaskar, utan där skulle dom stå och sopa runt det här pulvret medan de andades in det. Helt sjukt.

Jag får försöka greja det här med bilderna någon annan dag, om inte annat så kommer jag hem nästa fredag! :) Jag längtar!

Puss på er.

//M @ Mallorca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0