Mallorca

Status: Varmt

Idag har nog varit den varmaste dagen hittills här på Mallorca. Säkert upp mot 30 grader varmt och endast sol. Inte ett moln så långt ögat kan nå :) Härligt. Men som sagt. Solen och jag kommer inte alltid så bra överens. Har fått soleksem. Måttligt härligt. Kära Gerdiz lånade mig lite alsolgel och så, får hoppas att det funkar :)

Projektarbetet går framåt och våran grupp är alldeles strax klara med projektet. Idag hade vi psykologi och jag tänkte, fett chill. Vi skulle bara kolla på film, men det var den totala, absolut drygaste filmen i världshistorien. Ärligt talat, får man lov att göra någon så kass film? Jag har aldrig någonsin varit så nära att somna på en lektion som jag var på denna, jag somnade nog nästan till lite grann också. Det var inte chill! Då tänkte man nästan att det hade varit fett mycket bättre med vanlig lektion, haha.

Igår praktiserade jag i köket. Och det var väl helt okej. Lite lite att göra ibland. Jag hade ett morgonpass mellan 8 och 10 och ett kvällspass mellan halv 6 och 9. Det funkade väl. Jag fick hacka tomat och paprika som aldrig förr! Skala gurka och banan som ingen annan! Haha. Bara det att kocken vi var med kunde inte ett enda ord engelska. Inte ett ord. Så vi stod där och hackade oss fram med våran halvdana spanska.
På hyllan stod det två stooora lådor med som såg ut att vara mörka och vita chokladlinser. Så till slut frågade jag honom. Och då var det chocolate! Haha, jag sa att jag tyckte om choklad, hehe, choklad är en gudagåva!
Inte mer med det, sedan fick vi sluta lite tidigare och då fick vi käka pizza allihopa i köket som våran gruppkamrat hade bakat där ute. Så gott! Då tittade Montes ut ur kylen (där jag och en till var) och vinkade in mig, jag tänkte, jaha, vad skall jag göra nu liksom?
Jag kom in och så stoppade han någonting i min ficka, och det var en liten påse med vita och mörka chokladlinser! Gud jag blev så glad så jag kunde inte motstå att krama honom. Haha, så himla gulligt att göra så :)

I resväskan hade jag ju som sagt hittat massor av små hemligheter och en av dom var ju två rader med apelsinkrokant som är min absoluta favoritchoklad at the moment. Jag har tagit en ruta hittills och har räknat ut att i morgon kan jag ta en ruta varje dag tills min hemresedag! Jag åker snart hem! Jag längtar så (:

Puss så länge.

//M @ Mallorca

Kommentarer
Postat av: Mormor

Är du alldeles säker på att du vill åka hem nu?

Där är ju så himla fint och varmt.

Jo , jag förstår att du längtar men tiden går fort.

Kram mormor

2009-04-23 @ 20:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0