Farväl

Status: På hemgång

Dåså gott folk, då var det dags. I morgon åker jag! Det har varit alldeles underbart här men nu börjar man bli mätt på det och längtar VERKLIGEN hem. Jag trodde att dom sista dagarna skulle gå långsamt men det var helt tvärtom. De första veckorna gick otroligt långsamt och nu börjar man bli lite macho här. När man vet att man skall hem i morgon. Man tänker, äsch, en vecka till hade man ju lätt klarat av. Men det är liksom inte så glassigt som alla tror. Det är faktiskt väldigt intensivt och otroligt stressigt här. Det är långa dagar och en rejäl kulturkrock.

Första veckan var det ju riktigt dåligt väder här. Regn, kyla och moln. Då kunde jag inte sluta på tänka på hur tur vi har som har råd med en veckas dåligt väder om man jämför med dom som var där på en veckas semester.

Det sprack ju upp sedan och nu är det riktigt fint väder här! Soligt, molnfritt och riktigt, riktigt varmt. Men dom flesta som känner mig vet också att jag och solen går inte riktigt bra ihop... Så förvänta er inga markanta bikinilinjer när jag kommer hem i alla fall. Haha.

Jag har så mycket att berätta! Jag tänkte fråga min snälla, söta, rara och fantastiskt tekniska syster att sätta ihop ett litet bildspel till mig. Så alla som vill får se vad jag har haft för mig :)
Det går inte att beskriva i ord riktigt hur det har varit här. Man hamnar liksom som i en liten bubbla. Man blir så isolerad och har ingen riktig kontakt med omvärlden. Jag har liksom ingen aning om vad som händer hemma. Tiden har stått stilla liksom. Samtidigt som man känner sig helt instängd s känner man en otrolig frihet. Man är här själv. Man sköter sig själv för första gången liksom. Bor själv, städar, lagar mat, diskar. Det är verkligen en upplevelse.


Fick en kommentar av min mormor här att gammelmormor har massor av kakor hemma. Det går inte för sig! Dom måste ätas upp! Och fort skall det gå! Haha. Jag längtar så efter hennes kakor. Det finns inga bättre!


Nu håller jag på att packa ned det allra sista. Är inte så duktig på att packa. Skulle vilja haft mamma, pappa eller mormor här nu. Dom kan. Menmen, jag får väl helt enkelt försöka. Har prioriterat mycket dock. Slänger onödiga saker och så. I och för sig så har jag inte handlat så himla mycket, men det är som morsan sa: en övervikt blir dyrare en en schampoflaska. Och det har hon ju rätt i. Vad är det med mammor och ha rätt hela tiden?


Så nu har jag en redovisning att se fram emot. 3 timmar flyg, 3 timmar buss. Och min man erbjöd sig faktiskt att hämta mig typ klockan 4 på morgonen. Är han galet snäll eller bara helt galen? Äsch, för mig gör det ingenting. Längtar så mycket hem nu. Men vi ses ju snart :) Det finns så mycket att berätta!


...

Hej då Mallorca! Det har varit helt fantastiskt!


//M @ Mallorca... sista kvällen

Kommentarer
Postat av: Cilla

Lagar mat? Vet inte om jag kan dra den slutsatsen från vad du skriver på bloggen i alla fall. Att breda nutella på en rostmacka är inte att laga mat:-)

I vilket fall: Välkommen hem! Skall bli skönt att ha dig närmare.

2009-04-30 @ 20:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0