Bergsvandring

På riktigt denna gången! Men det trodde jag faktiskt inte från början. För det var typ exakt likadant väder som förra gången när vi skulle vandra. Regnigt och molnigt. Men nejdå, idag skulle vi bannemej vandra! Jag tackar min mamma som smugglade ned ett par gympaskor i resväskan. Det var lerigt och blött och där gick folk i Converse och diverse tygskor. Tack mamma! Haha.

Det var en upplevelse i sig måste jag säga.

Vi hade två norska guider med oss. Dom var jätteduktiga :D Först regnade det och det var himla tråkigt och kallt. Då fick man gå klädd såhär: 
... 

 Men efter typ någon timme eller två så sprack det upp och då kunde man gå klädd såhär:
...

Det fanns otroligt många vackra vattenfall att titta på...
...
...
...

Det funkar inte att ladda upp mer bilder just nu så håll tillgodo med dessa, fler kommer senare. Jag kan ju också passa på att säga hur många steg jag har gått idag. Har nämligen sett till att ha mobilen i fickan hela dagen.
Jag har gått idag, 24677 steg! Personligt rekord på en dag. Fatta att vi har gått långt! Jag hade ju med mig en hel del och äta, typ en aslång baguett, lite choklad och lite godis plus 1,5 liter vatten. Så fort jag kom innanför grindarna och vi skulle börja gå så tog jag fram baguetten och började käka. Haha, sedan dess åt jag typ hela tiden ända tills jag upptäckte att andra halvan av baguetten var möglig, haha. Så jag sket i den.

Vi gick ett gäng Romerska trappsteg ned, romerska trappan eller något. 2000 trappsteg. Jag är helt galen? :S
Det kan jag säga, att det kändes som om dom aldrig någonsin skulle ta slut, vart vi än vände oss fanns det fler trappsteg, och sedan ännu mer, och sedan fler trappsteg än tidigare! haha, jag har kort på dom. Skall försöka ladda upp dom senare.
Lite här och där fanns det kranar som var typ intryckta i berget och ur dom kunde man dricka helt klar och friskt källvatten rätt ur kranen. Vi fyllde på vattenflaskorna där och det smakade helt underbart!

Puss.

//M @ Mallorca

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jättefina bilder, verkade vara en härlig dag. Grattis till stegrekordet!

Kram mamma

2009-04-14 @ 08:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0