Lite Senare

Status: Mätt!

Jodå, man kom ju precis hem från en Kina restaurang i Göteborg City ;) Jag, min kära syster och min kära moster.

Dagens blonda:
Då tänkte jag ju börja med att berätta lite om resan hit. Det är så här att jag hade en godispåse i bilen med tre olika sorters choklad i. Notera nu att jag körde på motorvägen mot Göteborg. Jag sa:
- Therese, överraska mig med en godis.
- Okej.
- Jag kan ju blunda så skall jag gissa vad det är för något sedan. (Säger jag på skoj)
Och då säger hon, väntandes med en chokladbit i handen och ett leende på läpparna...
- Jo, men blunda då.

Jag väntade en stund tills hon hade kopplat, man måste ha lite förståelse (:

- Nej! Hörde man efter en stund, haha.
Så det kan jag leva på i en vecka nu, haha!

Vi körde bara fel en gång, Theres var GPS och jag körde, det var jätteroligt.

Sedan när vi hade kommit fram så gjorde vi oss i ordning och tog oss in till självaste city! Vi letade efter en kina restaurang och en buss- och spårvagnsfärd senare hittade vi äntligen en.
Värt att nämnas är att jag gick FYRA rundor och tog mat, så jag känner mig ganska stolt =)

Nåväl, vidare till huvudsaken.
När vi satt och åt som bäst, jag åt med pinnar, och dom andra två försökte äta med pinnar. Hehe, så kom jag i alla fall att tänka på en sak.
Här hemma i vårt avlånga land har vi ju Thai-, kinesisk-, indisk-, grekisk mat o.s.v. Då funderade jag nämligen på.
Har dom svensk buffé i Kina? Och i så fall vad skulle den bestå av? Köttbullar och lingon? (=

Samtidigt kan man ju fråga sig vad Ching Chong egentligen betyder, som alla svenskar använder när vi skall härma kineserna. Kanske betyder det just "friterad räka"? (=

//M


Kommentarer
Postat av: Cilla

Dagens blonda var ju jättebra, tyvärr hade jag oxå kunnat kläcka ur mig samma sak.

Kul att du vågar dig på att köra till Göteborg. Improvisationskörning i stan är en av mina paradgrenar.

2008-10-26 @ 10:00:30
Postat av: mormor

Så bra att ni hade det trevligt i den stora staden,så bra att du bleb mätt.

Zanna tyckte det va roligt att ni kom upp.

Ska ta och åka till Kina och kolla hur det är med den svenska maten där.

ha de bra

2008-10-26 @ 19:50:53
Postat av: Sabina

Jättefin blogg du har Madelene,

översiktligt med mycke text.

Tycker du kan komma mer mer bilder bara.!

Men der helt felfri blogg!

Kram Sabina

2008-10-26 @ 23:32:51
URL: http://sabinaandersson.blogspot.com
Postat av: Sabina

hehe ja det kanskje inte fungerar på försa forsöket men vänta och se det kommer sig :P

tack så mycke :)

2008-10-27 @ 14:33:09
URL: http://sabinaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0