Operation...

Status: Lite nervös

Operationen blir av, jag fick inte prata med narkosläkarna idag, för de var tydligen överbokade. Men som det ser ut nu så blir det operation i morgon klockan 13:00.
Fast jag är inte så nervös som man känner att man borde vara egentligen :S Men jaja, det kommer väl i morgon.
Idag var jag på Halmstad sjukhus och fick min svit tilldelad. I sal 10 med tre sängar fick jag sänge längst mot fönstret. Fin utsikt. Egen telefon. Säng som man kan höja och sänka. Egen garderob. Ett eget skrivbord med alla möjliga hyller man kan fälla ut typ. Så lite fascinerande är det! Jag har aldrig legat inne på sjukhus innan, så det var spännande. Plasma TV på väggen och allt. Så där satt jag och mamma, jag fick kickat igång gamla Bettan (min bärbara dator från 1800-talet) haha, nä så illa är det inte, men den är gammal. Så kunde jag kolla på DVD-filmer i den, förvånansvärt bra kvalitet måste jag säga! Riktigt trevligt. Jag låg och glodde på film medan morsan satt och läste och precis när jag när jag hade tagit ut linserna för att sova en stund kommer överläkaren för att lyssna på hjärta, lungor och ta blodtryck eller något sådant.
Bra, tillbaka till sängen, morsan var enre och köpte lite fika till henne och en glass och Pucko till mig (: Precis innan jag skulle somna eller något så kommer sköterskan och pratar med mig om morgondagen när morsan fortfarande var borta.
Morsan kommer tillbaka med en knäckglass och en liten Pucko (: Knäckglassen var god men Puckon smakade pappkartong /: Det som brukar vara så gott, det kändes nästan som om jorden slutade snurra där ett tag, haha :D

Jag lyckades i alla fall tigga till mig att få sova hemma för det var väl lite väl nervöst att vara kvar där, eller så, jag tror att jag kanske hade haft problem med att sova där över natten. Så sköterskan sa att klart jag fick vara hemma :D
Jag känner mig alldeles utmattad. Ont i huvudet och trött så in i bomben. Nu är jag på permission som det så fint kallas och jag väntas vara där vid 9 i morgon bitti. Då får jag bara ha druckit två glas klara drycker och inte ätit någonting sedan klockan 4 på natten.
Men det fixar väl jag?

Jag kommer få dropp (: Jag ville ha milkshake dropp, men det får jag inte xD Det är ju väldigt gott faktiskt... :D

I detta blogginlägget tänkte jag väl få sagt att det antagligen inte blir några blogginlägg på ett par dagar nu.
Hoppas ni har förståelse för detta<3


Dagens visdomsord: Var modig!

Blomma.  
Här är bilden jag målade härom natten förresten (:

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0